Η εξέλιξη της περιποίησης των ανδρών

H εξέλιξη της περιποίησης των ανδρών είναι μια ιστορία που δεν τελειώνει ποτέ - με τις περισσότερες φορές- να σημειώνεται καθημερινή βελτίωση και σε ορισμένες περιπτώσεις και εφευρέσεις. Γνωρίζουμε φυσικά όλα όσα είναι νέα και αξιοσημείωτα στη βιομηχανία, αλλά πάντα θέλαμε να επανεξετάσουμε την ιστορία περιποίησης των ανδρών. Παρακάτω ακολουθεί ένα χρονοδιάγραμμα για την περιποίηση των ανδρών για να φανεί ο τρόπος με τον οποίο η περιποίηση έχει εξελιχθεί και προσαρμοσθεί με το πέρασμα του χρόνου, με μάρκες που είναι τολμηρές, με καινοτόμες ιδέες και τεχνολογικά άλματα προς τα εμπρός.



Προ Χριστού

Η μητέρα της βιομηχανίας περιποίησης των ανδρών ήταν, έμμεσα, η αιγυπτιακή βασίλισσα Κλεοπάτρα - φημισμένη για τη χρήση του σημερινού eyeliner, το γάλα στο μπάνιο και την αλόη βέρα. Όπως και η ίδια αλλά και οι άλλοι Αιγύπτιοι της εποχής που χρησιμοποιούσαν τέτοια συστατικά για τoν εξωραϊσμό, είχαν επίσης την ανάγκη να καταπολεμήσουν τις επιπτώσεις του ζεστού, ξηρού αέρα της ερήμου. Αυτή η «ζωή της ερήμου» οδήγησε σε μια απαίτηση τόσο για τις γυναίκες όσο και για τους άνδρες να λούζονται συχνά, με έλαια μπάνιου,scrubs και ανέπτυξαν ακόμη και θεραπείες για την φαλάκρα των ανδρών.

Θεωρήθηκε από τους αρχαίους Αιγυπτίους ότι η κατοχή μιας γενειάδας ήταν προτέρημα – πράγμα που ισχύει στο περίπου και σήμερα! Για την αποτρίχωση χρησιμοποιούσαν  ξυράφια, τσιμπιδάκια ή πρώιμες εκδόσεις κρέμας για αποτρίχωση. Για να αντιμετωπιστούν οι επιδράσεις του ήλιου, οι άνδρες ξύριζαν τα μαλλιά τους για να διατηρούν δροσερό το κεφάλι τους και να ενυδατώνονται με λιπαρά για να διατηρούν το δέρμα τους αναζωογονημένο.

Καθώς προχωρούμε από την Αρχαία Αίγυπτο και προσεγγίζουμε τη γέννηση του Χριστού, ήταν οι αρχαίοι Κινέζοι που συνέχισαν την εξέλιξη της περιποίησης των ανδρών  με την Ιατρική με βότανα να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο  στην εμφάνιση. Για να ολοκληρώσουμε αυτό το κεφάλαιο, ήταν αναπάντεχα οι Ρωμαίοι που εξέλιξαν τον τομέα καθαριότητα με την κατασκευή ρωμαϊκών λουτρών, δημόσιων και ιδιωτικών. Σε αυτά τα λουτρά οι άνδρες με συζητήσεις ανακάλυπταν εμπορικά μυστικά περιποίησης, ένα τελετουργικό που ελήφθη πολύ σοβαρά. Οι Ρωμαίοι λάτρευαν ιδιαίτερα το ζεστό νερό και τον ατμό για να απομακρύνουν τα ανεπιθύμητα.



Μεσαίωνας

Γενικά, με τον Μεσαίωνα να θεωρείται η σκοτεινή εποχή-μετά την πτώση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας - η πρόοδος στην περιποίηση ήταν ελάχιστη. Η ανθρώπινη φυλή χρησιμοποίησε μόνο αυτά που ήδη είχαν αφήσει πίσω οι Ρωμαίοι. Υπήρξαν κάποιες εξελίξεις, ωστόσο, με τη χρήση καθρεφτών κατασκευασμένων από ασημένιο γυαλί, και με τα περισσότερα προϊόντα περιποίησης να πωλούνται τώρα από φαρμακεία.



 Από την εποχή της βασίλισσας Ελισάβετ μέχρι την Βικτοριανή  

Αυτή η εποχή γνώρισε την εισαγωγή μεθόδων μαζικής παραγωγής καθιστώντας τα βασικά προϊόντα υγιεινής προσιτά για τις μάζες. Το σαπούνι σώματος, για παράδειγμα, ήταν συνηθισμένο στα περισσότερα σπίτια και υπήρχαν θεραπείες για προβλήματα όπως οι κηλίδες. Συνεχίζοντας, και κατά τη διάρκεια της βασιλείας της Βασίλισσας Βικτωρίας, προωθήθηκε μια λίγο περιορισμένη εικόνα, αλλά μαζί με αυτή ήρθε και η τεχνολογική εξέλιξη - συμπεριλαμβανομένης της προόδου στην αντιγήρανση και άλλες λύσεις φροντίδας της επιδερμίδας.

Το 1858-1859, κατά τη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου πολέμου, η Procter & Gamble, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών στον κόσμο, έπιασε το τζάκποτ όταν κέρδισε συμβάσεις για την προμήθεια του Στρατού της Ένωσης με σαπούνι. 

Το 1900, το Χόλιγουντ και ο πόλεμος

Η δεκαετία του 1900 ήταν μια ενδιαφέρουσα εποχή, καθώς μαρτυρούσε την άνοδο του Χόλιγουντ - την ασημένια οθόνη, με λαμπερούς άνδρες αστέρες να παρουσιάζονται με slick back styling μαλλιών, προσεγμένο δέρμα και λαμπερό χαμόγελο. Το σαπούνι Palmolive ήταν «εγγυημένο» για να εξασφαλίζει μια τέλεια υφή , η Pond απελευθέρωσε στην αγορά την κρέμα της και οι εξωτικές λοσιόν σώματος στέλνονταν μαζικά από τη Γαλλία. Η Γαλλία στην πραγματικότητα ήταν η έδρα της βιομηχανίας αρωμάτων που άρχισε να ακολουθεί σταθερούς  ρυθμούς και να κερδίζει μια ωραία φήμη. Είδαμε επίσης την Gillette να παρουσιάζει το πρώτο ξυράφι ασφαλείας, καθιστώντας το ξύρισμα ευκολότερο και λιγότερο επώδυνο από ποτέ.

Ακόμα και κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης του 1930-1939, η αγορά της περιποίησης συνέχισε να ανθίζει. Αυτή η περίοδος περιελάμβανε τον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο, όμως οι άντρες συνέχισαν να θέλουν να φαίνονται καλύτεροι, ενδεχομένως επηρεασμένοι από την εμφάνιση περιοδικών στυλ γεμάτα προωθήσεις οδοντόπαστας, σαμπουάν πιτυρίδας, σαπούνια.


Σύγχρονη Ημέρα

Τον τελευταίο καιρό, όπως και με τις περισσότερες τεχνολογίες - η αγορά περιποίησης των ανδρών εξελίχθηκε απίστευτα. Μία από τις πρώτες μάρκες που άνοιξε τον δρόμο ήταν η Baxter της Καλιφόρνια, η οποία ιδρύθηκε το 1965 από τον Baxter Finley και εξακολουθεί να είναι ισχυρή τώρα. Οι τεχνικές ξυρίσματος είναι πιο προηγμένες από ποτέ, υπάρχουν προϊόντα κατά της γήρανσης, κατά της ακμής, προηγμένα προϊόντα προστασίας από τον ήλιο, προϊόντα κομμωτικής - ο κατάλογος είναι ατελείωτος.

Συμπέρασμα

Από τις αρχές της Αρχαίας Αιγυπτιακής εποχής μέχρι σήμερα, οι άνθρωποι έχουν δώσει προσοχή στον τρόπο που φαίνονται και έχουν κάνει την εμφάνισή τους όσο το δυνατόν καλύτερη με τα διαθέσιμα συστατικά και με την εξέλιξη των διαθέσιμων λύσεων. Καθώς το ταξίδι συνεχίζεται, περιμένουμε με αγωνία θα έλεγα να δούμε τι φέρνει το μέλλον από τη βιομηχανία περιποίησης ανδρών .

Comments (0)

No comments at this moment
Το προϊόν προστέθηκε στη λίστα επιθυμιών